09 грудня 2021

Звіт центру моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності ТОКІППО за 2021 рік


У 2021 році діяльність центру моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності була спрямована на реалізацію Концепції Нової української школи, розвитку зовнішніх освітніх оцінювань.

Науково-методична тема центру: «Організаційно-методичний супровід проведення моніторингових досліджень освітньої галузі та ЗНО навчальних досягнень здобувачів загальної середньої освіти»

Науково-методичні теми, над реалізацією яких працювали методисти центру: 

«Організаційно-методичний супровід моніторингових досліджень освітньої галузі та зовнішнього незалежного оцінювання» (Онищук Л.З.)

«Моніторинговий супровід процесу модернізації системи загальної середньої освіти» (Олійник О.Й.)

«Організаційно-методичний супровід зовнішнього незалежного оцінювання» (Марфут Л.М.)


Центр моніторингу якості, ЗНО та аналітичної діяльності у взаємодії із Івано-Франківським РЦОЯО під керівництвом заступника директора з питань моніторингу якості освіти, ЗНО Ю. Ч. Шайнюка здійснював інформаційно-роз’яснювальний та організаційно-методичний супровід проведення в області зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої  освіти. 

Упродовж року в ТОКІППО працював телефон «гарячої лінії», методисти центру здійснювали  оперативне консультування, інформація щодо підготовки та проведення ЗНО-2021 висвітлювалася на блозі центру моніторингу якості освіти, ЗНО (близько 60 публікацій, близько 40 тис. переглядів), поширювалася у засобах масової інформації. 

За 2021 рік було організовано та проведено 40 методичних заходів (частина з них дистанційно). Зокрема:

- 4 інструктивно-методичні наради для  відповідальних за зовнішнє незалежне оцінювання в місцевих органах управління освітою, представників закладів загальної середньої освіти, закладів професійно-технічної  та фахової передвищої освіти щодо оновлення інформації в довіднику ІКС УЦОЯО (листопад);

- інструктивно-методична нарада для відповідальних за ЗНО в місцевих органах управління освітою, працівників закладів ПТО, ФПО «Реєстрація на пробне ЗНО-2022» (грудень);

- інструктивно-методична нарада з питань реєстрації на ЗНО-2021 для відповідальних за зовнішнє незалежне оцінювання в місцевих органах управління освітою, представників закладів загальної середньої освіти (січень). Окрім того, було проведено онлайн-наради для закладів освіти окремих територіальних громад (Іване-Пустенської, Коропецької, Монастириської ТГ) (лютий);

 - інструктивно-методична нарада з питань реєстрації на ЗНО-2021 для працівників закладів професійно-технічної освіти, фахової передвищої освіти, які відповідають за реєстрацію учнів/студентів (січень); 

-  інструктивно-методична нарада  «Актуальні питання організації та проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання» для відповідальних за ЗНО в округах тестування, відповідальних за пункти тестування (квітень);

- практичні заняття з підготовки персоналу пунктів пробного зовнішнього незалежного оцінювання (квітень);

- обласний семінар-практикум «Організаційно-методичний супровід проведення ЗНО-2021» для відповідальних за ЗНО в округах тестування, відповідальних, помічників відповідальних за пункти проведення ЗНО, уповноважених осіб УЦОЯО  (травень);

- круглий стіл з уповноваженими особами УЦОЯО (травень);

- 19 тренінгових занять в округах тестування з підготовки персоналу пунктів проведення основної та додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання (травень, червень).

10 квітня 2021 року у двадцяти п’яти закладах загальної середньої освіти Тернопільської області- пунктах тестування було проведено пробне зовнішнє незалежне оцінювання. Кожен учасник / кожна учасниця змогли вибрати лише один предмет для проходження пробного ЗНО (інші – самостійно онлайн). Висока явка  – 4673 особи (95% від загальної кількості зареєстрованих) – підтвердила бажання учасників попрацювати в умовах, максимально наближених до основної сесії ЗНО. До роботи в пунктах проведення пробного ЗНО було залучено (укладено договори цивільно-правового характеру) та підготовлено понад 1000 педагогічних та науково-педагогічних працівників .

Зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, у 2021 році проводилося з української мови і літератури, української мови, історії України, математики, математики (завдання рівня стандарту), біології, географії, фізики, хімії, англійської, іспанської, німецької та французької мов. Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання  2021 року розпочалася 21 травня та тривала до 15 червня. Для проведення ЗНО в області було створено 49 пунктів тестування. До роботи в пунктах було залучено (укладено договори цивільно-правового характеру) та підготовлено близько 2700 педагогічних та науково-педагогічних працівників (уповноважені особи УЦОЯО, відповідальні за пункти проведення ЗНО, помічники відповідальних, інструктори, старші інструктори, чергові).

Для складання зовнішнього незалежного оцінювання зареєструвалися 10769 учасників, серед них 5316 – випускники закладів загальної середньої освіти поточного навчального року, що становить 49,3 % від загальної кількості зареєстрованих, 2804 та 1633 – студенти закладів фахової передвищої освіти та учні (слухачі) закладів професійної (професійно-технічної) освіти. У зв’язку із звільненням здобувачів повної загальної середньої освіти від обов’язкового складання державної підсумкової атестації у формі ЗНО,  явка на окремі предмети була низькою. Зокрема, у тестуванні з математики (завдання рівня стандарту) взяли участь 196 осіб – 9,7%  від загальної кількості зареєстрованих на тестування. Середня явка в області – 70,5%.

З 29 червня до 14 липня 2021 року в області було проведено додаткову сесію ЗНО (пункти тестування - Тернопільський кооперативний торговельно-економічний коледж, ДУ «Збаразька виправна колонія»). Відбулися  тестування української мови і літератури, української мови, історії України, математики, математики (завдання рівня стандарту), біології, географії, англійської мови. Для участі у додатковій сесії зареєструвалося 170 учасників. 

У 2021 році інститут забезпечував організацію та проведення в області вступних випробувань для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти: єдиного вступного іспиту (ЄВІ) та єдиного фахового вступного випробування (ЄФВВ). Було проведено основну (30 червня, 02 липня) та спеціально організовану (11 вересня) сесії вступних випробувань. На єдиний вступний іспит з іноземних мов у пункти тестування, створені на базі дев’яти закладів загальної середньої освіти м. Тернополя та одного закладу вищої освіти, з’явилися 1438 вступників до магістратури. Участь у єдиному фаховому вступному випробуванні, що проводилося на базі юридичного факультету Західноукраїнського національного університету, взяли 258 осіб. У спеціально організованій сесії єдиного вступного іспиту взяли участь 462 вступники. 

До роботи в пунктах проведення вступних випробувань було залучено (укладено договори цивільно-правового характеру) та підготовлено близько 260 педагогічних та науково-педагогічних працівників. Для підготовки персоналу пунктів було проведено дві інструктивно-методичні наради, два тренінгових заняття.

Центр моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності здійснював організаційно-методичний супровід І етапу – незалежне тестування фахових знань та умінь –  сертифікації педагогічних працівників. На Тернопільщині для участі у сертифікації 2021 року зареєструвалося 62 вчителі початкових класів. 27 лютого 2021 року у пункті тестування Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №16 ім. В. Левицького з’явилися 58 учителів початкових класів (94% від загальної кількості зареєстрованих).

З метою розширення обізнаності педагогічних працівників про розвиток зовнішніх освітніх оцінювань в умовах реформи загальної середньої освіти,  працівники центру брали участь у методичних заходах, зокрема, для вчителів історії - тренінг «Психолого-методичні передумови якісної підготовки до ДПА/ЗНО з історії України», фізики «Педагогічна студія вчителів фізики та астрономії», математики «Онлайн-нарада з питань організованого завершення 2020/2021 навчального року та проведення підсумкового оцінювання з математики», початкових класів - обласна конференція ”Сучасні тенденції початкової освіти в контексті професійного розвитку педагога”. 

Методисти Центру взяли участь у роботі ІV Міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності», V регіональної науково-практичної конференції «Використання технологій менеджменту якості освітив управлінні закладами освіти».


У квітні-травні 2021 року Центр забезпечив проведення в області ІІ циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти». Мета дослідження: з’ясувати рівень сформованості у випускників початкової школи читацької та математичної компетентностей і визначати фактори, що впливають на рівень сформованості відповідних компетентностей. У дослідженні взяли участь близько 400 четвертокласників із 21 закладу загальної середньої освіти Тернопільської області. 

З метою якісної підготовки до моніторингу фахівцями центру моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності було проведено тренінг для вчителів початкових класів-учасників дослідження та онлайн-навчання старших інструкторів ІІ циклу дослідження. 

З метою діагностики стану регіональної системи освіти у 2021 році було підготовлено та проведено ряд моніторингових досліджень:

- «Результативність навчання в закладах загальної середньої освіти (за результатами ЗНО/ДПА учнів 11-х класів закладів загальної середньої освіти області)»;

- «Результативність навчання учнів опорних закладів області (за результатами ЗНО/ДПА учнів 11-х класів опорних закладів області)»;

- «Результативність навчання в закладах професійно-технічної освіти (за результатами ЗНО/ДПА учнів/слухачів закладів професійно-технічної освіти області)»;

- «Результативність навчання в закладах фахової передвищої освіти (за результатами ЗНО/ДПА учнів/слухачів закладів фахової передвищої освіти області)»;

-  «Результати ЗНО-2021 у розрізі Україна – область – район»»;

- «Виявлення потреб педагогів у методичному забезпеченні обласної програми Української Хартії вільної людини 2021-2024 рр.» (спільно із центром виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти).

За результатами моніторингових досліджень підготовлено довідки на колегію управління освіти і науки Тернопільської ОДА, науково-методичну раду ТОКІППО. Регіональні результати ЗНО-2021 узагальнено в інформаційно-аналітичному збірнику «Результати ЗНО-2021. Тернопільська область». Значну увагу приділено висвітленню серед освітянської спільноти результатів міжнародного  моніторингового оцінювання освітніх досягнень учнів у сфері функціональної грамотності PISA, моніторингового дослідження якості початкової освіти “Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи”.

Методисти центру моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності працювали над оновленням електронного довідника закладів освіти області (754 закладів ЗСО, 19 закладів ПТО, закладів ФПО), 55 місцевих органів управління освітою в інформаційно-комунікаційній системі УЦОЯО. Методисти центру упродовж року редагували базу даних осіб, залучених до проведення ЗНО в інформаційно-комунікаційній системі Івано-Франківського РЦОЯО (налічує близько 3000 осіб). 

Методисти Центру підвищували свій професійний рівень, беручи участь у різноманітних онлайн-заходах (семінарах, тренінгах тощо).




Немає коментарів:

Дописати коментар