05 березня 2021

Підготовка до проведення ІІ циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти: тренінг для учителів початкових класів

05 березня 2021 року
в Тернопільському ОКІППО центром моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності на платформі  Google  Meet  було проведено тренінг для вчителів початкових класів «Підготовка до проведення ІІ циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти “Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи”. У заході взяли участь учителі 4-х класів-учасників ІІ циклу моніторингового дослідження.

Юрій Шайнюк, заступник директора з питань моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання, відкриваючи захід,  наголосив на важливості моніторингового супроводу впровадження Концепції Нової української школи, фіксації стану навчальних досягнень випускників початкової школи напередодні впровадження нового стандарту для початкової школи, а також відслідковування змін, що відбуватимуться в результаті запровадження освітньої реформи, нових підходів до навчання.

Про методологію та технологію проведення ІІ циклу моніторингу якості початкової освіти розповіла Людмила Онищук, завідувач центру моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності, обласний координатор дослідження. Зокрема, йшлося про підходи до формування вибірки учасників, підготовки якісного інструментарію (когнітивних та контекстних матеріалів). Людмила Зеновіївна ознайомила учасників заходу із опублікованим на сайті УЦОЯО Звітом про результати І циклу загальнодержавного моніторингу якості початкової освіти, порекомендувала опрацювати демонстраційні варіанти тестових зошитів з учнями (Презентація).

Ольга Олійник, методист центру моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності, ознайомила учасників тренінгу з концептуальними засадами оцінювання стану сформованості  читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи. Методист детально проаналізувала тестові зошити з математики та читання, визначаючи теми на які потрібно зосередити увагу учнів, охарактеризувала види тестових завдань, над якими працювали випускники початкової школи на І етапі моніторингового дослідження (Презентація).

Віктор Кавецький,  доцент, к. пед. н., завідувач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти, зосередив увагу учасників заходу на формуванні психологічної готовності четвертокласників до участі у зовнішніх освітніх оцінюваннях. Науковець охарактеризував дії осіб в умовах стресу, наголосив на важливості налаштування учнів на позитивне сприйняття моніторингу, запропонував тренінгові вправи для зняття психологічної напруги. Також Віктор Євгенович звернув увагу учителів на проведенні роз’яснювальної роботи з батьками.

Немає коментарів:

Дописати коментар