Навесні
2018 року понад 10000 четвертокласників з усіх регіонів України стали учасниками
моніторингового дослідження стану сформованості читацької та математичної
компетентностей випускників початкової школи, серед них і більше 400 школярів
із двадцяти одного закладу загальної середньої освіти Тернопільщини. В області дослідження
проводилося у період з 19 до 26 квітня.
Підготовкою
моніторингового дослідження займалися кілька установ, а саме Український центр
оцінювання якості освіти, Національна академія педагогічних науки України,
Державна установа «Інститут освітньої аналітики», Благодійний фонд «Інститут
розвитку освіти». Крім того, до проекту долучилися міжнародні експерти й
десятки вітчизняних фахівців – науковців, методистів, викладачів, учителів із
цілої низки провідних закладів загальної середньої та вищої освіти.
Для
моніторингового дослідження було підготовлено якісні, чітко калібровані тестові
матеріали для виявлення читацької та математичної компетентностей випускників
початкової школи, а також анкети для опитування учнів і вчителів, які навчають
їх.
Дані,
отримані за підсумками першого циклу дослідження, дадуть можливість визначити
рівень сформованості читацької та математичної компетентностей у випускників
початкової школи, які вчилися за старим Державним стандартом початкової освіти
й старими навчальними програмами. Ця інформація в наступних циклах дослідження
буде використана для порівняльного аналізу показників, визначення тенденцій і
змін, що матимуть місце в результаті запровадження нещодавно затвердженого
нового Державного стандарту та нових програм, прийнятих на його основі. Крім
того, дані тестування будуть використані для з’ясування залежності результатів
навчання в початковій школі від соціально-економічних факторів, інформація про
які збиратиметься під час анкетування.
Це
дослідження - початок формуванню в нашій
країні цілісної системи моніторингу якості різних рівнів освіти, яка поступово
охопить базову й повну загальну середню освіту, а далі й
вищу. Заплановано, що наступні цикли будуть проходити через кожні два роки
(у 2020, 2022 та 2024 роках).
Немає коментарів:
Дописати коментар